23 C
Gargaliánoi
Friday, September 24, 2021
spot_img
HomeΕΛΛΑΔΑΣΚΥ 1821: Ευχαριστώ ΔΕΝ θα πάρω...!

ΣΚΥ 1821: Ευχαριστώ ΔΕΝ θα πάρω…!

Εχθές είδα την νεα σειρά του ΣΚΑΙ 1821 που, όπως ανέφερε το τηλεοπτικό σπότ θα έριχνε νέα στοιχεία για την επανάσταση του 1821. Μετά ακολούθησε συζήτηση με τους συντελεστές του έργου. (http://1821.skai.gr/main/team).

Δεν μπορώ να πώ ακόμη τίποτα μέχρι να ολοκληρωθεί το μεγάλο αυτό έργο, αλλά στο κανάλι του Παπαχελά (ΕΛΙΑΜΕΠ) και του Βερέμη (ΕΛΙΑΜΕΠ) σαν καθηγητή πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.

Ηδη από την συζήτηση ο κος Τατσόπουλος μίλησε ότι θα καταρρίψουν κάποιους μύθους. Του γνωστούς μύθους που μάλλον ανέφερε κι η Ρεπούση στο μεγάλο έργο της. Θα αναφέρω λοιπόν τους μύθους από παλαιότερο άρθρο μου, με λίγα νέα σχόλια, για ξέρουμε τι πρέπει να περιμένουμε.

Να σημειώσω εδώ, ότι δεν πρεπεί να ταυτίζουμε την παιδαγωγική Ιστορία με την “απόλυτη” αλήθεια. Δεν μπορείς πχ σε ένα παιδί του Δημοτικού ότι ο Καραϊσκάκης έβριζε Θεούς και δαίμονες, όταν ακόμη ο κόσμος του είναι χωρισμένος σε καλούς και κακούς χωρίς ενδιάμεσα. Στα παιδια θα μάθεις το ζουμί, το μεγαλείο των πράξεων, το πρότυπο, τις ανθρώπινες αδυναμίες θα τις μάθουν ωριμάζοντας, όταν θα μπορούν και να τις κατανοήσουν από τα δικά τους βιώματα. Αυτοί είναι οι μύθοι που λένε ότι θα καταρρίψουν και δεν νομίζω να είναι κάτι καινούργιο αυτό.

ΜΥΘΟΣ α’

“Οι Ήρωες ήσαν Ημίθεοι”

Ναι είναι αλήθεια! Ξέρω ότι θα δυσαρεστήσω πολλούς αλλά οι ήρωες του ’21 ήσαν ΑΝΘΡΩΠΟΙ! Μάλιστα! Σαν κι εμάς! Με κόκαλα κι αίμα! Κι όχι μόνον αυτό! Αλλά το ποιο οικτρό είναι, ότι δεν ήταν Άγιοι! Ναι! Ναι! Είχαν ελαττώματα! Και τι Ελαττώματα! Να, με το συμπάθιο! Ήταν πονηροί, δολοπλόκοι, σφαγείς κι αγράμματοι! Ναι κι αγράμματοι, γιατί μεγάλωσαν στα βουνά, πχ η μάνα του Κολοκοτρώνη τον γέννησε σε ένα δέντρο, κατά την πορεία να γλιτώσουν από το λεπίδι, συγνώμη, από κράτους δικαίου της Pax Ottamanica! Τρέχαν να ξεφύγουν από τον Νόμο, αντί να κάτσουν να δικαστούν! Και την μάνα τον Θεόδωρου την έπιασαν οι ωδίνες στο Βουνό, έτεκεν Κολοκοτρώνη, πήρε το βρέφος αγκαλιά και συνέχισε την πορεία!

Που καιρός για σχολεία;

Ναι δυστυχώς δεν θα βρείτε ούτε έναν με γαλλικά, πιάνο και PhD σαν τους Ρεπούσιους Ιστορικούς του ΣΚΑΙ! Αυτοί ήταν άνθρωποι αγροίκοι, μεγαλωμένοι με κακουχίες, στα κακοτράχαλα βουνά, άξεστοι, χωρίς τρόπους, ζούσαν με τα χέρια τους, μεγάλωναν με το γιαταγάνι! Από πονηρία, άλλο τίποτα! Πως θα μπορούσε να επιβιώσει κάποιος στην Pax Ottomanica; Ο καθένας έκανε ο,τι μπορούσε, άλλες φορές συνεργαζόταν με τους Τούρκους, άλλες φορές έπαιρνε τα βουνά, άλλες σκότωνε, άλλες έκανε εμπορικές συναλλαγές. Υπήρχε άλλος τρόπος να ζήσει; Πόσοι αντέχαν; Ποιος θα τους βοηθούσε; Οι Τούρκοι ήταν αυτοκρατορία, τι να κάνει ένας άνθρωπος μονάχος; Ο αδύναμος θα υποκύψει ή θα γίνει εξωμότης, ο πιο πονηρός θα συνδιαλλαγεί, ο πιο αντρείος ο,τι τον συμφέρει. Αλλά που να τα καταλάβουν αυτά οι Ιστορικοί της οδού Σκουφά; Πίσω από ένα πληκτρολόγιο; Το ποιο επικίνδυνο που έχουν κάνει, είναι να καούν στον εσπρέσο.

Δεν είναι εύκολη η Λευτεριά!

Αυτοί που τελικά ξεκίνησαν και τον Αγώνα ήταν τελείως τρελοί! Ήταν οι ποιο άγριοι! Οι ποιο ατίθασοι! Αυτοί που είπαν ως εδώ! Οι μοναχόλυκοι! Που δεν δεχόντουσαν κανέναν, πάνω από το κεφάλι τους, όλοι τους αρχηγοί , όλοι τους στρατηγοί του εαυτού τους! Οπότε νικούσαν κι ηρεμούσαν τα πράγματα άρχιζαν τις έριδες, όλοι αρχηγοί, σαν λιοντάρια σε κλουβί, ο νόμος της φύσης, ο νόμος του πολέμου!

Αλλά ήταν τρελοί! Γιατί δεν υπήρχε γυρισμός! Γι αυτό είπαν Ελευθερία ή Θάνατος! Γιατί δεν υπήρχε γυρισμός! Το σωφρονιστικό σύστημα της Pax Ottomanica ήταν σαφές, ή αλλαξοπιστούσες ή σε περίμενε η επιείκεια του ανασκολοπισμού για να δεις να ανθίζουν τα κλαδιά και να βγάζει η γης χορτάρι.

Αλλά στο τέλος, όταν όλα τελειώνουν κι έρχεται να τους κρίνει η Ιστορία, όπως και τον καθένα από εμάς, τα βάζεις σε μια ζυγαριά, από την μια ο άνθρωπος κι από την άλλη η ψυχή του, όταν αυτά που αφήνεις πίσω είναι τέτοιου μεγέθους που άλλαξαν την Ιστορία, μια Ιστορία 400 ετών τότε ο ατελής άνθρωπος, με τα ελαττώματα του, μπαίνει στην άκρη και μένει ο Ήρωας, αυτός που δεν λογάριασε τον Θάνατον σαν τετελεσμένο γεγονός, αλλά σαν ευκαιρία για την Ελευθερία.

Ο Μακρυγιάννης είχε “” τον είπαν τοκογλύφο, κι αν ήταν; Εσείς πως θα ζούσατε τότε; Από το επίδομα ανεργίας του ΟΑΕΔ; Για παιδομάζωμα ήταν μεγάλος. Θα στέλνατε βιογραφικό στην Βιέννη; “Αγράμματος ξεβράκωτος επαναστάτης με προϋπηρεσία σκλάβου;”

Ο Καραϊσκάκης είχε πει όταν λαβώθηκε πριν πεθάνει “Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο!” μέσα στην αγραμματοσύνη του και στην αθυροστομία του, βλέπεις ολοκάθαρα τον Αχιλλέα, τον Λεωνίδα και τον Παλαιολόγο σε μια ψυχή! Θανάτωι Θάνατο Πατήσας! Κι εμείς θα κοκκινίσουμε το 2011 στην πολιτική ορθότητα!

ΜΥΘΟΣ β’

Η Αγία Λαύρα είναι Πίνακας!

Σώπα! Θα μου πείτε! Τι να κάνω, πρέπει να τα επαναλαμβάνω γιατί κάποιο Ιστορικοί, κρίνουν με το σήμερα το χθες! Σε λίγο θα κατηγορούν την Μαρία Θηρεσία γιατί με το Pragmatic Sanction δεν έδωσε δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες, τον Ροβεσπιέρος που δεν καθιέρωσε το οκτάωρο και γιατί ο Π.Π.Γερμανός δεν έκανε δελτίο τύπου στις ειδήσεις του Κεντρικού Δελτίου!

Έχουμε και λέμε, η 25η Μαρτίου είχε ορισθεί ως η ημερομηνία έναρξης της επανάσταση το 1820!!!

Από τον Αλέξανδρο Υψηλάντη για συμβολισμό της ημέρας (Ιστορία του Σ. Τρικούπη, Απομνημονεύματα Κολοκοτρώνη, Ν. Σπηλιάδης). Φυσικά και ήταν εις γνώση του Κολοκοτρώνη!

«… εις τα ’20 με ήλθαν γράμματα από τον Υψηλάντη δια να είμαι έτοιμος, καθώς και όλοι οι εδικοί μας. 25 Μαρτίου ήταν η ημέρα της γενικής επαναστάσεως» Θ. Κολωκοτρώνης

Φυσικά και ήταν βολική η ημερομηνία για εχθροπραξίες (Άνοιξη), καθώς κι η εορτή που συγκέντρωνε κόσμο και έτσι θα μπορούσαν να μετακινηθούν πιο εύκολα!

Φυσικά δεν υπήρχαν τότε ημερολόγια, πήγε να το ψελλίσει ένας καθηγητής το βράδυ στο πάνελ, αλλά τον πήραν από τα μούτρα, ούτε netbook, ούτε Rolex, οι άνθρωποι μετρούσαν τον χρόνο τους με τις ονομαστικές τους εορτές (τα γενέθλια ήρθαν αργότερα), τα πανηγύρια, γιατί κι αυτή ήταν η διασκέδαση τους! Που να βρουν θέατρο, σινεμά και φαστ φουντ τότες;

Άρα ήταν ΚΑΙ και συμβολική η ημερομηνία! Οι εμπαθείς Ιστορικοί κλείνουν το μάτι και μιλούν για “εκκλησιαστική” εορτή, για να ταυτίσουν την εορτή με την “Εκκλησία” εννοώντας την Ιεραρχία! Που Ιεραρχία, όπως αναφέρει στο επεισόδιο με εμπάθεια ήταν μια από τις τρεις “μάστιγες”, κρίνοντας την λαϊκή Ορθοδοξία του 1800 με το κακέκτυπο της σημερινής “Επικρατούσας Θρησκείας”, που σκανδαλίζει ακόμη και τους πιο πιστούς!

Αλλά μιλάμε για το 1821! Μιλάμε για μια θρησκευτική εορτή! Οι Ελληνες δεν ήσαν ποτέ (μα ΠΟΤΕ!) θρήσκος λαός, ήταν μεταφυσικός! Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου δεν εορταζόταν τυπικά για τους “παπάδες” αλλά ο λαός εόρταζε, δια μέσω των Ιερέων, για την ΔΙΚΗ του πίστη στο Θείο! Πόσο μάλλον, όταν έχει σκοπό να κάνει κάτι ανήκουστο! Να τα βάλει με μια αυτοκρατορία! Για μπείτε στην θέση ενός απλό αγρότη που αποφασίζει να αφήσει οικογένεια και σοδειά, ζωντανά για να ακολουθήσει τον Κολοκοτρώνη! Όταν το μόνο που χωρίζει αυτόν και τα παιδιά του από το επέκεινα, είναι ένα σπαθί και η τύχη! Όταν γνωρίζει τι έγινε στα Ορλοφικά;

Τι παραπάνω να θέλει η ψυχή ενός τέτοιου ανθρώπου από την αρωγή του Θείου Παράγοντα, την ορμέμφυτη ανάγκη του φθαρτού, για Πίστη στο Θεό; Ιδίως όταν αυτό εκφράζεται μάλιστα από την Ορθοδοξία, που ήταν τουλάχιστον μέχρι να έρθουν οι Βαβαροί, μια λαϊκή θρησκεία! Ο Ιερέας κι ο μοναχός ήταν ένας από αυτούς, όπως ο φούρναρης, ο τσαγκάρης, ο αγρότης κι όχι κάποιος εγκάθετος του Πάπα! Τι πιο φυσικό για τον Υψηλάντη να διαλέξει μια τέτοιας σημασίας εορτή (Ευαγγελισμός) για να δώσει μεταφυσικό νόημα στην Επανάσταση!

Ο Υψηλάντης λοιπόν ξεκίνησε την επανάσταση τον Φεβρουάριο στον Βορρά για αντιπερισπασμό, ώστε να ελαφρύνει το μέτωπο της Πελοποννήσου μέχρι την Άνοιξη! Δυστυχώς για τον ΣΚΑΙ δεν υπήρχαν αεροπλάνα και δεν μπορούσε να κάνει τον αντιπερισπασμό στις 22 Μαρτίου για να γίνει η επανάσταση στις 25 Μαρτίου.

Η μη ακριβής τήρηση της ημερομηνίας είναι απολύτως κατανοητή για πολλούς λόγους. Γιατί σε κάποια μέρη οι Τούρκοι το είχαν υποψιαστεί (προδοσίες, κινήσεις πληθυσμού) όπως στη Τριπολιτσά οι Τούρκοι που είχαν τότε καλέσει τους Προκρίτους να πάνε στη πόλη να δηλώσουν υποταγή! Έτσι έπρεπε να κινηθούν πρώτοι οι επαναστάτες! Φανταστείτε μπάχαλο! Τόσοι άντρες αγράμματοι, αγρότες, ανεκπαίδευτοι και να ζητάμε σήμερα να δρα η Φιλική Εταιρεία ως ΜΙ6 ή Μοσαντ! Επίσης υπήρχε Ανυπαρξία μέσων επικοινωνίας εκείνη την εποχή (πχ GPS) και το σπουδαιότερο ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ! Ήταν αγρότες, κτηνοτρόφοι, βιοτέχνες, παπάδες, και Κλέφτες (το ξαναείπα αυτό ε;).

Ο Π.Π.Γερμανός πράγματι είχε ήδη ευλογήσει τα όπλα από τις 14 Μαρτίου στην Αγία Λαύρα γιατί είχαν συγκεντρωθεί εκεί όσοι δεν πήγαν στην Τριπολιτσά . (βλ.λ.Φωτήλας) και μετά πήγε στην Πάτρα! Ο Κολοκοτρώνης έχασε την πτήση, αλλά μπήκε στον πίνακα τιμής ένεκεν.

Τι κόλλημα έχουν φάει με έναν πίνακα που δείχνει την Αγιά Λαύρα, θέλει πολύ μυαλό για τους συμβολισμούς ενός καλλιτεχνικού έργου; Αλλά η εμπάθεια τους δεν είναι η έναρξη της επαναστάσεως, αλλά η “καπήλευσ用της από την Εκκλησία, όπως λένε! Μα οι Επαναστάτες που τα έβαλαν με ολόκληρη Αυτοκρατορία, θα άφηναν να τους καπελώσει ένας Παπάς;

Ένα άλλο επιχείρημα τους, είναι ότι ο εορτασμός καθιερώθηκε από την Εκκλησία το 1838! Άντε να γράψεις τώρα με εμπάθεια Ιστορία! Μα καλά ζήτησε κανένας από τους Φιλικούς Επαναστάτες υπεράσπιση και δεν το κατάλαβα; Γιατί όταν αποφασίστηκε το 1838 η 25ηΜαρτίου ζούσαν οι περισσότεροι Φιλικοί κι Επαναστάτες! Αν δεν ένιωσαν οι ίδιοι θιγμένοι, προς τι τέτοια σπουδή; Μήπως θα έπρεπε να δίνουμε σημασία σε αυτούς που έζησαν και δημιούργησαν Ιστορία κι όχι σε αυτούς που όψιμα την ερμηνεύουν; Το 1838 ζούσαν ακόμη οι Φιλικοί κι Επαναστάτες: Μακρυγιάννης (1864), Κολοκοτρώνης (1843), Τσακάλωφ (1851), Τζαβέλας (1855), Σπυρομήλιος (1880), Σαχτούρης (1841), Πλαπούτας (1864), Πανανικολής (1855), Πανουργίας Ι.(1863), Πετρόμπεης (1848), Ξανθός (1851), Νικόδημος (1879), Νικηταράς (1849) να μην συνεχίσω…

ΜΥΘΟΣ γ’

Το Κρυφό σχολειό είναι πίνακας!

σπουδαιότερο επιχείρημα των αρνητών του «Κρυφού Σχολειού» είναι το εξής : «Οι Οθωμανοί Τούρκοι υπήρξαν ανεκτικοί στα θέματα Πίστεως και Παιδείας. Αφού, λοιπόν, δεν καταδίωκαν την εκπαίδευση των Ελλήνων και γενικότερα των Ορθοδόξων υπηκόων τους (Ρούμ μιλλέτ= Το Γένος των Ρωμηών), τότε γιατί χρειάζονταν Κρυφά Σχολεία στους νάρθηκες των Ναών και των Μοναστηριών;».

Και το λένε αυτό Ιστορικοί! Ιστορικοί επιστήμονες τσουβαλιάζουν 400 ολόκληρα χρόνια σε ένα σποτάκι για να αποδείξουν τι; Ότι το Κρυφό Σχολείο δεν είναι όπως το φαντάστηκε ο Γκύζης! Ποια έρευνα, ποια Ιστορικά στοιχεία; Ο,τι κάνει η Εκκλησία είναι κακό! Οι Σουλτάνοι ήταν καλοί, αρκεί να μην τους πείραζες όμως! Pax Ottomatica είναι αυτό!

Να τα πάρουμε από την Αρχή! Φυσικά κι οι Τούρκοι επέτρεπαν την γνώση αφού δεν την “απαγόρευαν”; (sic). Απλώς δεν “τρελαινόντουσαν” κιόλας. Αυτό που τους ενδιέφερε ήταν να κρατήσουν και να διατηρήσουν το βυζαντινό σύστημα γραφειοκρατίας και κρατικής διοίκησης, με τις όποιες τροποποιήσεις. Αυτό χρειαζόταν στελέχωση, HR που λέμε και σήμερα, αυτό το εξασφάλιζαν με το Φανάρι και κάποια άλλα σχολεία σε μεγάλα κέντρα (πχ Σμύρνη), από εκεί και πέρα το…χάος! Το αναφέρουν και σε κάποιο σημείο τον ντοκιμαντέρ, ότι η διοίκηση ήταν αποκεντρωμένη, ο κάθε τοπικός ηγέτης αναλάμβανε τη συγκέντρωση των φόρων αλλά ήταν ο απόλυτος άρχοντας της περιοχής. Αν έπεφτες σε καλό Πασά δεν είχες πρόβλημα, αν έπεφτες σε κανένα Φανατικό μουσουλμάνο κι άρχιζαν οι εξισλαμίσεις με το σπαθί και το θανατικό ο μόνο τρόπος να μάθεις πέντε πράματα ήταν η εκκλησία, στα κρυφά. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός δηλαδή τι έκανε, Tour με τίτλο “Κρατήστε την Πίστη σας” με χορηγό επικοινωνίας την Υψηλή Πύλη Productions;

Ας επανέλθω.

Συμπέρασμα λοιπόν. Για λόγους θρησκευτικούς και διοικητικούς, οι Οθωμανοί Σουλτάνοι παραχώρησαν προνόμια και έδειξαν ένα βαθμό ανοχής προς τους Ρωμηούς υπηκόους τους, όμως υπήρξαν περίοδοι και περιοχές, στις οποίες δεν τηρήθηκαν οι υποσχέσεις αυτές. Δεν μπορούμε να ομιλούμε για μια ενιαία τουρκοκρατία στον χρόνο και τον χώρο. Υπήρχε διαφορετική (πιο καταπιεστική) μεταχείριση των υποδούλων κατά τους πρώτους αιώνες και διαφορετική στο δεύτερο ήμισυ της Τουρκοκρατίας με την επικράτηση μετριοπαθεστέρων απόψεων. Αλλά και κατά τόπους η εφαρμογή των σουλτανικών αποφάσεων και των δικαιωμάτων των υποδούλων υπόκειται στην βούληση, στις ιδιορρυθμίες, στο βαθμό θρησκευτικού φανατισμού και γενικά στην προσωπικότητα του τοπικού Οθωμανού ηγεμόνα!

Να πούμε για τον φονταμενταλιστή ο Σουλτάνος Σελήμ Α’ που πέρασε τους Χριστιανούς γενεές 14; Το αντιπαρερχόμαστε, φονταμενταλιστής είναι μόνο ο Άνθιμος. Τον Σουλεϊμάν Α’ που καρατομούσε όποιον αμφισβητούσε του Μωάμεθ; Τον Μουράτ Δ’ που έκλεισε τις βιβλιοθήκες;

Αμ, το άλλο; Είμαστε ελεύθεροι κοντά 200 χρόνια, έχουμε ΥΠΕΞ του μεγέθους Δρούτσα, η Τουρκία είναι ένα ευνομούμενο κράτος, υπάρχει παιδεία, υπάρχει Κοσμικό Κράτος, θρησκευτική Ελευθερία και δεν μπορεί να λειτουργήσει η σχολή της Χάλκης λόγω…γραφειοκρατίας! Παρακαλάνε γονατιστοί τόσοι Αμερικάνοι Πρόεδροι να ανοίξει η Σχολή αλλά οι τυπολάτρες Τούρκοι δεν την ανοίγουν γιατί κάποιος έχασε την σφραγίδα!

Σκεφτείτε τώρα κάποιο παιδί που έμενε σε ένα Ορεινό χωριό, αν είχε χρόνο πρώτα να ασχοληθεί, γιατί προέχει η επιβίωση, η πείνα, το χαράτσι και το παιδομάζωμα να θέλει να πάει σχολείο. Να πάει που; Αν το επέτρεπε ο Πασάς καλώς, αν όχι η εκκλησία ήταν η μόνη διέξοδος.

Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι τα Κρυφά Σχολειά ήταν απαραίτητα στους πρώτους δύο αιώνες της τουρκοκρατίας λόγω του κλίματος φόβου και τρόμου που επικρατούσε, στους δε επόμενους αιώνες, παρά την βελτίωση της οθωμανικής συμπεριφοράς, λειτούργησαν είτε για να δώσουν λύση απέναντι στην ανθελληνική και αντιχριστιανική τακτική ορισμένων Οθωμανών διοικητών, είτε για να διδάσκονται εκεί μαθήματα εθνικού φρονηματισμού με στόχο την εκπλήρωση των πόθων του Γένους.

Τα σχολεία λοιπόν υπήρξαν, οχι όπως τα φαντάστηκε ο καλλιτέχνης ή όπως απλοϊκά τα διδάσκουμε στα παιδιά για να καταλάβουν τις δυσκολίες της κατοχής, αλλά ως μοναδική πηγή παιδείας, δηλαδή των εγγράμματων Ιερέων ως δασκάλων, και ως διδακτικού υλικού, λόγω της απουσία του τουρκικού ΟΕΔΒ (LoL)! Χα! Αν τώρα η επιστημοσύνη τους είναι μέχρις της καταρρίψεως ενός παιδαγωγικού παιδικού μύθος, δεν μπορώ να απαιτήσω εγώ κάτι που τους ξεπερνάει.

ΜΥΘΟΣ δ’

Η Εκκλησία Αφόρισε την Επανάσταση!

Φυσικά και την αφόρισε γιατί η Εκκλησία ήταν κατά του ποιμνίου της, όχι γιατί έπρεπε να προστατεύσει τους χριστιανούς μια αχανούς χώρας που έφτανε μέχρι την Αίγυπτο! Ούτε ακόμη πέρασε από το μυαλό του Πατριάρχη η κατάληξη των Ορλωφικών!

Οχι! Γιατί οι Τούρκοι ήταν διπλωμάτες και είχαν κερδίσει την αφοσίωση του! Οι Τούρκοι πάντα είναι διπλωμάτες, θυμάστε με τι διπλωματικό τρόπο έλυσαν το πρόβλημα της Πόλης το 1955; Μήπως, πως επανέφεραν την σταθερότητα στην Κύπρο το 1974 με την Ειρηνευτική δύναμη; Και σήμερα ο Βαρθολομαίος είναι ελεύθερος να πει την γνώμη του….;

Μην ακούτε τους μη παραγωγικούς πιλότους της Π.Α.μου μιλάνε με εκφράσεις του τύπου “..θα τον ξεσκίσω τον μπινέ…” κι άλλα ρατσιστικά! Εδώ γράφουμε Ιστορία! Ο Γιωργάκης, ο Δρούτσας μιλάνε σε υψηλού επιπέδου συνέδρια με τους Τούρκους κι είναι μια χαρά άνθρωποι!

Έτσι κι ο Γρηγόριος είπε ελεύθερα την γνώμη του κι αφόρισε την Επανάσταση σαν καλός παπάς! Τώρα γιατί τον εκτέλεσαν; Μα γιατί δεν έκανε καλό PR (personal relations) και η επανάσταση δεν σταμάτησε!

Ιδού και το Ντοκουμέντο Έγγραφο του Σουλτάνου για την εκτέλεση του Γρηγορίου:

«Επειδή χρέος των ανωτέρων και των αρχηγών, οιουδήποτε έθνους, είναι το επαγρυπνείν νυχθημερόν επί των εις την επιτήρησιν αυτών εμπεπιστευμένων προσώπων, το πληροφορείσθαι περί πασών των πράξεων αυτών και αναφέρειν εις την κυβέρνησιν πάντα τα μεταξύ αυτών ανακαλυπτόμενα εγκλήματα και οι Πατριάρχαι, όντες επίσης, ως εκ της θέσεως αυτών, ανώτεροι και αρχηγοί των υπηκόων, οίτινες ζώσιν εν ασφαλεία υπό την σκιάν της αυτοκρατορικής εξουσίας, οφείλουσιν, ίνα προ πάντων ώσιν άμωμοι, έντιμοι, χρηστοί και ειλικρινείς κεκτημένοι δε τας ιδιότητας ταύτας, αφ’ ου εννοήσωσι τας αγαθάς και κακάς κλίσεις λαού τίνος, οφείλουσιν, ίνα προλαμβάνωσιν εγκαίρως τας κακάς δι’ απειλών τε και συμβουλών, εν ανάγκη δια τιμωριών κατά τα παραγγέλματα της θρησκείας αυτών, και πληρούσιν ούτω μέρος της ευγνωμοσύνης ην οφείλουσι τη υψηλή Πύλη δια τας ευεγερσίας και τας ελευθερίας, ην απολαύουσιν υπό την αγοθοεργόν αυτής σκιάν.

Αλλ’ ο άπιστος Έλλην Πατριάρχης, όστις όμως έδωκε προηγουμένως τοσαύτα αφοσιώσεως δείγματα, δεν ηδυνήθη να μη συμμεθέξη νυν εις τας στάσεις και την επανάστασιν του έθνους αυτού, επιχειρισθείσαν υπό διαφόρων διεφθαρμένων ανθρώπων, επιλαθομένων εαυτών και παρασυρομένων υπό διαβολικών και χιμαιρικών ιδεών χρέος δε αυτού ην, όπως διδάξη τους αμαθείς, ότι προέκειτο ενταύθα περί επιχειρήσεως ματαίας, ουδέποτε δυναμένης ίνα πραγματοποιηθή, επειδη τα κακα σχέδια ουδέποτε θριαμβεύουσι κατα της μωαμεθανικης ισχύος και θρησκείας, λαβουσών την ύπαρξιν αυτών παρά του θεού από χιλίων και πλέον ετών, και διατηρηθησομένων μέχρι της τελευταίας κρίσεως, ως βεβαιεί ημάς ο ουρανός δια αποκαλύψεων και θαυμάτων. Εν τούτοις ένεκα της διαφθοράς της καρδίας αυτού ου μόνον δεν εγνωστοποίησεν, ουδ’ ετιμώρησε τους απλούς ανθρώπους, οίτινες επλανήθησαν, αλλά, κατά πάσαν πιθανότητα, αυτός ο ίδιος μετέσχε κρυφίως ως αρχηγός της επαναστάσεως, ώστε αναποφεύκτως σχεδόν άπαν το Ελληνικόν έθνος, εν υπάρχουσι πολλοί αθώοι και δυστυχείς υπήκοοι, ουδέ την ελαχίστην ταύτης γνώσιν έχοντες, θέλει καταστραφή ίσως εκ θεμελίων και καταστή το αντικείμενον της οργής του Θεού.

Όταν η αστυνομία επληροφορήθη περί της επαναστάσεως, και αφ’ ου αυτή εγνώσθη υπό του κοινού, η υψηλή Πύλη, υπό μόνης της συμπαθείας προς τους δυστυχείς αυτής υπηκόους ορμουμένη, εζήτησεν ίνα επαναγάγη αυτούς δια της γλυκύτητος εις την οδόν της σωτηρίας, και διεύθυνεν επί τούτω προς τον Πατριάρχην προσταγήν, διαλαμβάνουσαν διαταγάς και συμβουλάς αναλόγους προς τον σκοπόν τούτον, μετά διαταγής προς τον Πατριάρχην, όπως αναθεματίση πάντα τα μέρη του τόπου, ένθα ο τρόπος ούτος κατέστη αναγκαίος κατά των συμμετασχόντων της επαναστάσεως υπηκόων.

Άλλ’ αντί να δαμάση αυτούς, και πρώτος αυτός να επανέλθη εις το χρέος αυτού, αυτός ο άπιστος υπήρξεν υπέρ πάντα άλλον ο άξων πασών των αταξιών, των μέχρι του δεδιαταραξασών την κοινήν ησυχίαν, επείσθημεν, ότι και αυτός εγεννήθη εις Πελοπόννησον, και ότι συμμετέσχε πασών των βιαίων πράξεων, ας τινές υπήκοοι πεπλανημένοι έπραξαν εκεί και εις την επαρχίαν των Καλαβρύτων. Ούτω λοιπόν αυτός ο ίδιος υπήρξεν αίτιος της εξοντώσεως και της απωλείας, ην βεβαίως θέλουσιν υποστεί τη βοήθεια του Θεού. Επειδή δε επείσθημεν απανταχόθεν περί της προδοσίας αυτού ου μόνον κατά της υψηλής Πύλης, αλλά και κατά του ιδίου αυτού έθνους, αναγκαίον κατέστη, όπως αφαιρεθή το σώμα του από της γης και δια τούτο απηγχονίσθη, ίνα χρησιμεύση εις παράδειγμα δια τους λοιπούς.»

Εξεδόθη την 19 του μηνός Ρετζέπ έτος 1230
(10 Απριλίου 1821)

ΜΥΘΟΣ ε’

Pax Ottomanica

Η οθωμανική αυτοκρατορία ήταν παιδική χαρά! Το παιδομάζωμα ήταν λύση στο πρόβλημα της ανεργίας, κι οι Ελληνες τα έστελνα οικοθελώς! Βέβαια αυτοί που τα λένε αυτά ακούνε θητεία στον Ε.Σ. και βγάζουν σπυράκια!

Κι εγώ ξέρω για παράδειγμα οτι στην κατοχή οι Γερμανοι σε γενικά πλαίσια μας φέρθηκαν καλά μπορώ να πώ. Ηταν λάτρεις την κλασσικήε μουσικής κι Ευρωπαίοι. Ο λιμός του 1941-1942 τον προκάλεσαν οι Μαυραγορίτες που έκρυβαν τα τρόφιμα και γι αυτό οι καλοί γερμανοί, όποιους έπιαναν τους κρεμούσαν. Ενώ κάποιες πυρπολύσεις χωριών έγιναν γιατί οι κάτοικοι βοηθούσαν τους αντάρτες που ήθελαν να χαλάσουν την 1000χρονη ειρήνη κι ευημερία του 3ου Ραϊχ! Και σχολεία υπήρχαν κι υπηρεσίες κι αστυνομία και χωροφυλακή, ποια κατοχή; Τρελό; Οχι για τους Ιστορικούς του “1821:The Movie”! Tους δύο πρώτους αιώνες όλα ήταν “μέλι-γάλα” αλλά, η συνταγή χάλασε όταν οι Τούρκοι ανάθεσαν στους Κλέφτες και στους Αρματωλούς να μαζεύουν τους φόρους των ραγιάδων. Ας αφήσω κάποιον καλύτερο από εμένα να τα πεί.

Οπως έγραφε κι Ζουράρις : ερν φετφν το Σεϊχ-ολ-σλάμ, το 1601, (το νωτάτου ρμηνευτο» τς Σαρία-ερο νόμου), κα φανέρωνε, τι τ θωμανικ καθεστς πρξε πολύτως λοκληρωτικό, πολιτισμικς ρατσιστικ κα γενοκτόνο: τ αμα τν λλήνων «πίστων», «θεωρουμένου νευ ξίας» (!!!), πέτρεπε στν Σουλτνο, πο ταν κα π κεφαλς το Χαλιφάτου-θεοκρατικο καθεσττος, ν διατάζει, τι «θ παγχονίζηται εθύς, ες τ κατώφλιον τς θύρας του» (!!!), ποιοσδήποτε, συγγενς περαστικός, «ντιστ» στ παιδομάζωμα το «καλλιμόρφου» δεκαπεντάχρονου!

Παραθέτω, μία λλη, φρικιαστικ πηγή. προηγουμένη, ταν, ς εμαστε πιεικες, μία πηγή, «πολιτική». Τρισβάρβαρης λήθειας, λλ ειντε, λέμε, τι κράτος ταν ο θωμανοί, γενιτσάρους θελαν… φο πρτα βίαζαν τ στεατοπυγικ ποσύστημα τν λλήνων «καλλιμόρφων», τν δεκαπέντε τν. Κράτος ταν, «λα τ Κράτη, πάνω-κάτω,
τ δια κάνουν»… ς δεχθούμε τν γχόνη «εθς ες τ κατώφλιον τς θύρας» του, γι τν τραγικ πατέρα, πο ζ, νήμπορος κα ορλιάζοντας π πόνο, τν βιασμ το τρυφερο γυιο του, π τ «νεκτικ» θωμανικ καθεστώς… δ, μως, παραθέτω, μέσως μία πηγή, χειρότερης φρίκης – ν εναι δυνατόν – … Διότι προέρχεται π τν μ νοπλη κοινωνία-συμβίωση τν λλήνων μ τ θωμανικ καθεστς εσβολς κα κατοχς. Τεκμήριο-πηγή, π τ οκογενειακν δίκαιον π Τουρκοκρατίας. Κα εναι, ατό, κόμη χειρότερο π τ γενιτσαρικ παιδομάζωμα. δού: εροδικεον Βεροίας, τος
1008, 15η Σεβλ (30 πριλίου 1600). πικρατε πλήρως, θωμανικς πολιτισμός. Νάτος! στικ πόθεση, οκογενειακο δικαίου: «Παρουσιασθες νώπιον το εροδικαστηρίου, μπντ μπέης, παρουσί κα τς ν διαζεύξει ερισκομένης τέως συζύγου του Γραμματικς ωάννου, μαρτωλς κα πίστου (ναί! ναί! στ πίσημο γγραφο το εροδικείου!), δήλωσε κα κατέθεσε τι: … […] …συνεζεύχθη μετ’ μο νομίμως κα δι’ εροδικαστικς
πράξεως κα μάλιστα γέννησε πρς τους ρρεν, τ ποον γ νόμασα Μουτφ… Παρ τατα μαρτωλ κα πιστος Γραμματική… ξηκολούθει, παρ τς συχνς πειλάς μου…
ν θεωρ τν μοκρν υἱὸν ς νήκοντα ες τν βρωμερν τν πίστων θρησκείαν κα ν καλ ατν Μελέτιον…» κτλ. Κα παρακάτω: «Ατη μως ( Γραμματική, μητέρα το δωδεκαμήνου βρέφους), εσλθεν ντς τς ν Βεροί οκίας μου, ρπασε τ τέκνον κ το λίκνου…» κλπ.
Κι μως, θαυμστε, ατ πο περιφρονε βλιτάς-στορία τν «κσυγχρονιστν» τς ΣΤ΄
Δημοτικο: μία νεαρή, γράμματη λληνίδα 24-28 χρόνων, π χωριό, στ μαρα χρόνια
τς τουρκικς κατοχς, στν Βέροια… Τρες αἰῶνες κα κάτι, πρν π τν πελευθέρωση.
Κα ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ! Μόνη της! Χωρς Κλεφτουρι κα γράμματα κα χρήματα! Τν γυιό
της, τν καλε Μελέτιο! ψηφ τν Μπέη, «νόμιμο» σύζυγο, δυνάστη της, Νόμιμο;
Τ χεορότερα, δν τ διαβάσατε κόμη. Νάτα, π τν πηγή-εροδικαστήριον Βεροίας το 1600: «Κληθεσα ν συνεχεί Γραμματική… κατέθεσεν: σύζυγός μου μπντ σιπαχς, π καιρο ρωτοτροπν πρς μέ, ξώπλισεν γνώστους τινάς, οτινες, εσελθόντες κατ τν νύκτα ες τν ν τ χωρί Κούρσοβα οκίαν το πρώτου συζύγου μου, κατέσφαξαν
α τ ν κα τ δύο τέκνα μου, Μελέτιον κα Γεώργιον. (!!!) Παραμείνασα χήρα, ναγκάσθην
βί ν ποκύψω ες τς πειλάς… κα ν γίνω σύζυγός του… κα κτοτε συμβιοσα μετ’
ατο, πέκτησα ρρεν τέκνον, τ ποον γ ρπασα…» κτλ. «Τ δικαστήριον κρναν τν πόθεσιν, πρότεινεν ες τν Γραμματικν ν’ σπασθ τν σλαμικν θρησκείαν, ἐὰν θέλ ν’ ποκτήσ τ δικαίωμα νατροφς το τέκνου της… μέχρι συμπληρώσεως το βδόμου τους τς λικίας του»… (π. παρ.). δού, τ πολυπολιτισμικ πρόσωπο τς Τουρκοκρατίας! Νάτο τ νεκτικ «σύστημα» τν
Τουρκοθωμανν… Διαβάζετε λη τν φρίκη; Καί, ταυτοχρόνως, λο τ γέρωχο
ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟ φρόνημα τς σήμαντης Βεροιώτισσας χωριατοπούλας το 1600; Δύο
αἰῶνες πρν π τν φωταδιστικ Δυτικ Διαφωτισμό, πο σύμφωνα μ τν ρεπουσιάδα, νοιξε τ μάτια στς χωριατοπολες μας, κε στ βασιλόφρονα σαλόνια το Βολταίρου! Βεροιώτισσα ντιστασιακή, γράμματη χωριατοπούλα το 1600!
Κα πόλυτη ΦΡΙΚΗ τς «νεκτικς» Τουρκοκρατίας: μπντ-μπέης εναι «σπαχς»,
μέλος τς φιππης τουρκικς, στρατιωτικς ριστοκρατίας. Βλέπει, κε στ χωρι Κούρσοβα, πο εναι τσιφλίκι του, τν Βεροιώτισσα καλλονή, τν Γραμματική. κτηνώδης θωμανς ριστοκράτης νοιώθει ν τν κατακλύζουν ο θεσμικς κτηνώδεις ρμές του… Γραμματικ μως, λληνίδα καλλονή, εναι παντρεμένη. Κα μ δυ νήλικα παιδιά… εε, καίαιαι; Τ κτηνώδες «νεκτικ» κα «πολυπολιτισμικ» τούρκικο
σύστημα, νέχεται λα τ «εαίσθητα» κα ναίσθητα «προσωπικ δεδομένα» το, κατ τν Ρεπούση, νομίμου «Κρατικο ξιωματούχου», μπντ-μπέη. μπντ-μπέης, λοιπόν,
κατασφάζει κα τν λληνα σύζυγο τς λληνίδας καλλονς κα τ δύο νήλικα τέκνα τους,
Μελέτιο κα Γιργο. Κα τν βιάζει Τορκος δυνάστης… Κι π τν βιασμό της, Γραμματική, γενν να παιδί. Κι Γραμματική, κρυφ κα φανερά, σφαγιασμένη λλ γέρωχη, τσακισμένη λλ νυπόταχτη, τ παιδ το βιασμο της, τ νομάζει Μελέτιο.
Γι ν τς θυμίζει τ να της, τουλάχιστον, παιδί, πο τς σφαξε Τορκος βιαστής της… σο δέ, γι τ «νεκτικ» τούρκικο εροδικαστήριο, ατό, τν χαβά του: νέχεται τς
τρες δολοφονίες το Τούρκου «κρατικο ξιωματούχου», βιαστο κα χαμπάρι δν
παίρνει γι τν βιασμ κα τς τρες νθρωποκτονίες, πο διέπραξε τ τουρκικ «πολυπολιτισμικ» κτνος. Καί, διατάζει στν πόλυτη πελπισία, στν λληνίδα
σφαγιασμένη μητέρα, τν Γραμματική, ν γίνει Τουρκάλα, ν θέλει ν κρατήσει, γι ξι
μόνον κόμη χρόνια, τ τρίτο της, παιδί, πρν τς τ πάρουν ριστικ π τν γκαλιά
της… Ναί: Τ Τουρκικό-θωμανικ σύστημα βασίζεται στν πόλυτο ρατσιστικ διαχωρισμ τν νθρώπων. Εναι φυλετικς λοκληρωτικ ες βάρος τν ποδούλων
λαν, μ ναγνώριση τς πόλυτης ρατσιστικς περοχς στν φυλετικς νικήτρια
τουρκικ φυλή, πως τ ποδεικνύει κα κοσμικ κα εροκρατικ νομοθεσία τους. Ναί,
ατ εναι τ δθεν «νεκτικ» σύστημα τν Τούρκων, τ ποο βλακωδς κα παχηλς γράμματοι προωθον τ μέτερα πιστημονάρια. τσι ζησαν ο πόδουλοι λληνες, γι τέσσερις-πέντε αἰῶνες… Ατ λένε ο πίσημες τουρκικς πηγές. Βέβαια, πάναγκες
γίνεται, πιά, ν λογοδοτήσουν τ μέλη το Παιδαγωγικο νστιτούτου, τ τότε, γι τ γκλημα πο διεπράχθη, πέρισυ, π μίαν σχολικ χρονιά, κατ τν λληνοπαίδων.
Προτείνω ν χρησιμοποιηθε νομολογία, προκύπτουσα π τ τουρκικ εροδικαστήριον: μ τέτοιο μοντελάκι δικαιοσύνης, τ τόσο «νεκτικό», ο παιδαγωγοί-«κριτές», θ τν βγάλουν καθαρή. Τ πολύ-πολύ, τ πολυπολιτισμικ κα νεκτικ θωμανικν δίκαιον, ν τος στείλει σ κάποιον νστιτοτον νοχς…
[Αναδημοσίευση από την Εφημερίδα Μακεδονία]


RELATED ARTICLES

5 COMMENTS

  1. Χαιρομαι που υπαρχουν ακομα Ελληνες για να αντικρουουν τις ηλιθιοτητες. Το θεμα ειναι για ποσο ακομα…….δεν παμε καλα δυστυχως…Για πηγαινε και πες στους Γαλλους, τους λαους της ΛΑτινικης Αμερικης και της Β. Αφρικης κλπ οτι και αυτοι ζουσαν αρμονικα με τους αντιστοιχους εξουσιαστες τους, να δουμε τι θα απαντησουν και αυτοι…..δικιο εχει ενας φιλος Αρχιτεκτων που μου ειπε καποτε : Οταν οι κατοικοι της Κνωσσου-Φαιστου κλπ κατασκευαζαν ιδιοφυη αποχετευτικα συστηματα οι “Αγγλοσαξονες” εχεζαν στα δαση.

  2. Θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω μόνο αρνητικά σχόλια για τους συντελεστές της εκπομπής του Sky για την επανασταση. Ομως θα τους έλεγα ότι έκαναν ένα σημαντικό λάθος. Ξέχασαν να κρίνουν τα γεγονότα με τις συνθήκες και τις νοοτροπίες τις εποχής εκείνης. Κρίμα διότι είναι και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι. Παρακολουθόντας το τρίτο επεισόδειο είδα ότι σκοπός των παρουσιαστών ήταν να φωτίσουν το πόσο σκληρά φέρθηκαν οι εξεγερμένοι στους φιλήσυχους τούρκους γειτονές τους και όχι η πορεία και η εξέλιξη των γεγονότων που οδήγησαν μέσα από τόσες δυσκολίες στην ανεξαρτησία. Σε ποιές επαναστάσεις δεν γίνονται βαρβαρότητες και από τις δύο πλευρές;;. Ο τηλεθεατής βομβαρδίζονταν συνεχώς με ότι αρνητικό. Θα τους συνιστούσα να διαβάσουν το σχολιασμό του Κωστή Παπαγεώργη στο βιβλίο του για τον Καννέλο Δεληγιάννη για τα γεγονότα της άλωσης της Τριπολιτσάς. Ισως να διδαχθούν ιστορία από έναν μη πανεπιστημιακό. Τέλος φαίνεται ότι ο τηλεοπτικός σταθμός μετά την αστειότητα να βγάλει τον μεγαλύτερο Ελληνα όλων των εποχών, συγκρίνοντας τα ασύγκριτα, βάζοντας και διαφημιστικά στις στασεις των λεωφορείων με τον Σωκράτη και τον Κολοκοτρώνη για να τους ψηφίσει ο απλός τηλεθεατής, προχώρησε και στην δεύτερη γλύστρα του.

  3. Λιγα λογια για την εκπομπή του Sky γύρω απο την επανασταση του 1821. Θα περιοριστώ στην τριτη εκπομπή. Κατά τη γνώμη μου οι συντελεστές της περιέγραψαν κυρίως τα αρνητικά στοιχεία της εξέγερσης με έμφαση κυρίως στην ανθρωπιστική πλευρά (σφαγές κλπ). Παραμέλησαν όμως ηθελημένα ή άθελα τους εκείνα τα στοιχεία που αργά μα σταθερά έκαναν εκείνους τους ανθρώπους τους εξαθλιομένους και τους ΄΄αγροίκους΄΄ να ξεσηκωθούν και ενάντια σε κάθε λογική να ξεκινήσουν την επανάσταση. Πήτε μου σε ποια επανάσταση ή πολεμική ενέργεια δεν γίνονται σφαγές και υπερβολές και από τις δύο πλευρές ; Ο Μωάμεθ επί τρεις ημέρες δεν έσφαζε την Πόλη; Ακόμη και στη Βίβλο αναφέρεται ότι ο Ιησούς του Ναυή πέρασε από μαχαίρι την Ιεριχώ για να τρομάξει τους βασιλιάδες γύρω από την περιοχή. Γιατί μας σοκάρει η συμπεριφορά των εξαθλιωμένων επαναστατών τις πρώτες μέρες της επανάστασης ; Γιατί θα πρέπει να απολογηθούμε; Ποιος από τους ξένους που αναφέρουν οι παρουσιαστές ότι έφριξαν από τα έκτροπα και εκφρασθηκαν με ασχημα λόγια για τα γεγονότα, έζησε στο πετσί του την τυρανία του Τούρκου δυνάστη; Εκτός βέβαια αν μας δείξουν σε επόμενη εκπομπή ότι δεν υπήρξε τυρανία και όλοι περνούσαν πολύ ωραία.
    Ας σκεφθούμε λοιπόν ότι για πρώτη φορά οι επαναστάτες ενοιωθαν ότι μπορούσαν να επιβληθούν στο δυνάστη τους. Και κάτι παραπάνω, έδιναν το στίγμα όπως λέει πολύ ωραία και ο Κωστής Παπαγεώργης στο βιβλίο του για το Κανέλλο Δεληγιάννη, ότι οι δύο λαοί δεν μπορούσαν στο εξής να ζήσουν μαζί στον ίδιο τόπο, όσο και αν προσπαθούν να περάσουν την ιδέα της καλής γειτονίας μεταξύ Ελλήνων και Τουρκων οι συντελεστές της εκπομπής. Επίσης μπορούμε να σκεφτούμε τι μήνυμα έφθασε στους υπόλοιπους Τούρκους της Πελοποννήσου και τι αισθήματα φόβου του κυρίευσε κυρίως μετά την άλωση της Τρίπολιτσάς;
    Ευκολο είναι να κρίνουμε από το πανεπιστημιακό γραφείο μας συνοδεία καφέ και τσιγάρου, αλλά το σωστό είναι να έχουμε την ικανότητα να σκεφθούμε όπως εκείνοι οι άνθρωποι εκείνη την εποχή και κάτω από τις αντίξοες καταστάσεις που υπήρχαν και πάρθηκαν οι οποιεσδήποτε αποφάσεις (νομίζω ότι μέχρι τώρα δεν έδειξαν ότι έχουν τέτοια ικανότητα οι συντελεστές της εκπομπής).

  4. ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΗ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΠΕΒΑΛΑΝ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΜΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

  5. ΑΥΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΤΟΤΕ ΕΝΩ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΧΕΖΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΑΚΟΜΑ ΣΤΑ ΔΑΣΗ. Ο ΠΑΤΑΚΟΣ ΤΟ 1968 ΕΠΕΒΑΛΕ ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ…ΑΣΕ ΤΟΥΣ Κατοικους της Κνωσσου-Φαιστου ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments

Διαχειριστής on Το Έγκλημα του Δ.Ν.Τ.
ΠΥΡΓΟΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ on ΞΥΠΝΑΤΕ ΡΕΕΕΕ…
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΣΛΑΝΗΣ on spyropoulos-ika-makedonia-palace-660
Διαχειριστής on Πρώτα ήρθαν οι Αλβανοί…
ΤΡΙΦΥΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ on Απόστρατοι ιδρύουν κόμμα!
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΙΘΑΚΗΣΙΟΣ on Καζάκης ΕΠΑΜ
Διαχειριστής on Λαβράκι έδωσε ο Κουσελάς
ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΕΦΑΛΟΣ on Απόστρατοι ιδρύουν κόμμα!
ΤΣΙΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔ,ΠΟΛ,ΜΗΧ/ΚΟΣ on Καζάκης ΕΠΑΜ
βασιλης κιτσος on ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ…
Νικόλαος Γεωργακόπουλος on ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ